DeDuivengids.nl kreeg de volgende bekendmaking binnen: Anterieure overeenkomst ex artikel 13.13 Omgevingswet voor de realisatie van 12 appartementen in het voormalig kantoorpand gelegen aan de Scheefkelk 2 in Duiven.
Meer informatie over deze bekendmaking:
Burgemeester en wethouders van gemeente Duiven delen mee dat zij op 9 december 2024 een overeenkomst hebben gesloten voor de realisatie van appartementen in het voormalig kantoorpand aan de Scheefkelk 2 in Duiven. Onderstaand een zakelijke beschrijving van deze overeenkomst. Partijen en projectinhoud Gemeente Duiven (hierna verder “De Gemeente”) heeft een anterieure overeenkomst gesloten met de initiatiefnemer en tevens eigenaar van het voormalig kantoorpand aan de Scheefkelk 2 in Duiven (hierna verder “Exploitant”). In de overeenkomst zijn afspraken gemaakt over de ontwikkeling, realisatie en inpassing van 12 appartementen in het voormalig kantoorpand gelegen aan de Scheefkelk 2 in Duiven (te samen te noemen “Het Plan”). Locatie Het Kostenverhaalsgebied betreft de percelen kadastraal bekend gemeente Duiven, sectie E, nummers 3782 en 4545 (gedeeltelijk) en 4549 (gedeeltelijk). De percelen betreffen een voormalig kantoorpand aan de Scheefkelk 2 en een strook grond ten behoeve van parkeerplaatsen. Algemene afspraken -In de overeenkomst zijn afspraken vastgelegd voor de realisatie van 12 appartementen in het voormalig kantoorpand en inpassing van het plangebied in de openbare ruimte. -De Exploitant ontwikkelt voor eigen rekening en risico Het Plan overeenkomstig de voorwaarden in de anterieure overeenkomst. -De Exploitant koopt van de gemeente een strook grond (80 m2), kadastraal bekend gemeente Duiven, sectie E, nummers 4545 (gedeeltelijk) en 4549 (gedeeltelijk), ten behoeve van de parkeerplaatsen. -De Exploitant draagt zorg voor de aanleg en inrichting van het openbaar gebied, die als gevolg van de ontwikkeling nodig is. De kosten van de werkzaamheden van de aanleg en inrichting van het openbaar gebied komen voor rekening van de Exploitant; -De gemeente heeft de inspanningsverplichting om de planologische procedure te doorlopen. Voor het in procedure brengen van de benodigde omgevingsvergunning worden leges in rekening gebracht conform de gemeentelijke legesverordening; -De Exploitant is verplicht om eventuele planschade/nadeelcompensatie die conform artikel 15.1 Omgevingswet door de Gemeente wordt vastgesteld en die voortvloeit uit de voor Het Plan be-nodigde planologische maatregel aan de gemeente te vergoeden; -Vastgelegd is dat de kosten van De Gemeente die voortvloeien uit c.q. samenhangen met de voorgenomen ontwikkeling en realisatie van Het Plan worden verhaald op de Exploitant. Ter inzagelegging Conform artikel 16.138 Omgevingswet, leggen burgemeester en wethouders binnen 2 weken na het sluiten van een anterieure overeenkomst een zakelijke beschrijving van de inhoud van deze overeenkomst ter inzage. Met ingang van donderdag 19 december 2024 ligt deze beschrijving van de inhoud van de overeenkomst voor iedereen ter inzage in het gemeentehuis van Duiven, Koning Willem-Alexanderplein 1 6921 ES Duiven voor een periode van 6 weken (tot 30 januari 2025). Bezwaar Tegen de gesloten overeenkomst en de zakelijke beschrijving van de inhoud van deze overeenkomst kunnen geen zienswijzen of bezwaren worden ingediend. De overeenkomst zelf ligt niet ter inzage.
Onderwerp: overig, lokalebekendmakingen uit categorie lokalebekendmakingen.
Dit artikel verscheen op deDuivengids.nl op 25-12-2024.
Laat dit artikel viral gaan in Duiven, deel het met je vrienden!
Auteur
Weet wat er speelt in jouw buurt. Wij krijgen van de gemeente altijd als eerste de laatste vergunning aanvragen & andere bekendmakingen. Wij delen deze met onze lezers.